6/07/2013

Hej!
I dag har det hänt mycket saker. Jag har hunnit med både det ena och det andra.
Jag har handlat ett par söta små röda skor för 
pengarna jag fick av mormor på posten. (tack finaste mormor!)
Jag har fikat på princesstårta med Jonas på norgatt i solen och bränt nacken.
Jag har varit på Toggas där jonas handlade ett sängbord i teak.
Jag har ätit glass med moster mia och kusin Julia i hamnen.
Jag har sett en säsong av Seinfeldt.
Jag har klippt håret litegrann så att det inte hänger över öronen.
Och jag har sminkat mig för att känna mig lite fräsch.
Utanför fönstret hör man basen av alla studentskivor i området.
Nog är man avundsjuk på kalaset. Det är ju flera år sedan man sist stog
där, obekväm i sin klänning framför ens släkt och fick paket.
Men fint var det, fina dagar som är långt borta.

I helgen är jag själv då Jonas är i Stockholm och kalasar
med sina kusiner. Och vad kan inte göra denna helgen bättre än
filmkvällar i sängen, långa cykelturer på ön och ja, musik i överflöd.
(ni vet sådan musik som jonas inte riktigt tycker om men som jag tycker om)


Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall