11/12/2013

Fotogirlang DIY

Har länge funderat på hur jag skulle kunna visa upp stora delar av min släkt. En stringhylla kan inte överbelastas med tusentals ramar och foton så därför fick jag komma på en annan lösning som skulle kunna fungera i en liten lägenhet.
Med en sax, en laminator, en skrivare, ståltråd, stor nål och vaxat bomullssnöre blev en fotogirlang skapad. 

Steg för steg:
1. Välj ut ett par foton som du tycker om.
2. Skriv ut fotona på en skrivare eller kopiera om du har tillgång till kopiator.
3. Klipp ut fotona.
3. Laminera fotona där efter och tänk på att lämna en halv cm mellan fotona så att ni kan klippa ut dem med en liten kant runtom varje foto.
4. Klipp ut samtliga fotona.
5. Stick en nål genom fotona i deras övre kant.
6. Stick sedan en ståltråd i hålet och snurra den om papperstråden likt en ögla.
7. Gör denna procedur på samtliga foton tills alla hänger bredvid varandra med ett lagom mellanrum mellan sig.

Och et voilá! 
Släktgirlangen är färdig och redo att 
hängas upp på valfritt ställe!

(flickan i klänningen t.h är jag och flickan t.v är min syster)






Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall