11/12/2013

I helgen var mina föräldrar på mini-semester på ön.
Då åkte vi alla tre till Smågårde på söndagen och var med på deras auktion.
Vi hittade smått och gott men stannade inte kvar för att vara med på utropningen. Den skulle nämligen ta 3,5 timmar och bordet där kopparna jag ville ha fanns, skulle ropas upp sist. 

Så här kan det se ut på en auktion på Gotland.
Här spatserar pappa runt på auktionen.
Och här är kopparna jag ville köpa och samlar på. 
Även denna Gunillakruka skulle jag vilja ha ståendes i mitt fönster. Den fick dock också vara kvar.
Där fanns ett vackert toalettbord med tvålkopp och handfat i emalj.
Vackra dockor och teddybjörnar.
Och massvis med fina böcker, som den här av Rudyard Kipling.
Och lite stolar och annat fint. Ett måste om man har tid och är på Gotland. Här är hemsidan. www.smagarde.nu

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall