11/30/2013

I dag cyklade jag och Jonas ut till Leva Kungslador och åt sen frukost/lördagsfika. 

Vi kan äntligen cykla tillsammans igen då vi fått låna en superfin cykel av Emelie och Fredrik som haft en cykel till övers.



På Leva Kungslador var det julpyntat och uppdukat för fika. Kolla in deras ökända Kardemummabullar! Mums.


Jonas blev sjuhundensglad över att de serverade Drömtårta. Det är nämligen hans favorit.
Själv valde jag en morotskaka med nötter och topping. Den smakade som en dröm.. Morotstårta är nämligen min favorittårta förstår ni!



Inne på Leva sprang det söta barn omkring. 


Jag blev väldans förtjust i hens klänning som var prydd med bilar, båtar, hus, tåg och tivolin. Vem skulle inte vilja ha en sådan festlig klänning liksom?!
Här är Jonas, Hej hej!
Alltså, morotskakan! Jag rekommenderar den starkt om ni har vägarna förbi!


Juligt som tusan var det!
Jag gillar verkligen Levas atmosfär. Inne i stora matsalen är det inrett med pinnstolar, böcker och slitna bord i överflöd.
Och det var pyntat med vackra pappersstjärnor som hängde lite överallt. 








När vi var färdigfikade tog vi en tur i deras gårdsbutik och tittade på allt fint som finns att handla där inne.


Jag tog även tillfället att ta kort på mina skor på vägen dit. Har nämligen fått ett par superfina nya och varma vinterskor av mina föräldrar. Älskar dom! Robusta men nätta, precis som ett par vinterskor ska vara. De finns på DinSko för 499:- för den som vill köpa sig ett par.
I Levas butik kan man köpa fina korgar.


Och annat fint pillimjos. 






Efter turen i affären började det duggregna. Då tog vi våra cyklar, cyklade på loppis för att sedan cykla hemåt igen mot stan och vår varma mysiga lägenhet.


Och det var allt för den dagen!


Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall