1/01/2014

Berlin fjärde dagen













Dag fyra i Berlin börjades med att vi vaknade sent och åkte till Freidrischain för att äta frukost på Datcha. Datcha är ett ryskt café med den godaste av bruncher. Jag åt Vegetarik brunchtallrik och jonas åt äggröra med paprika och bacon. Himmelskt smakade det. På min tallrik fanns det söta rödbetor, ratatouille, fetaostcreme, yohurt med mandel, ryska potaispannkakor, pannkaksrullar med grönsaksröra och givetvis fick man bröd och croassainter till. Efter vår frukost märkte jag att jag började få lite feber, så vips till apoteket for vi, köpte stark ibuprofen och åkte hem för att jag skulle få sova innan kvällens bravader. Väl framme vid kvällen svidade vi om och åkte till Frida och Stefan för att äta en slags vegetarisk knödel som var supergod och för att dricka lite vin, öl och skumpa samt fira in det nya året. En fantastiskt trevlig kväll som fixades med ibuprofen och trevligt sällskap. (vi smälte även tenn och spådde får framtid inför 2014, Jonas fick en svan och jag en örn)

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall