10/30/2014

ILLUSTRATION

Det är nu väldigt tråkigt och länge sedan jag illustrerade något.
Något alls för den delen. Jag har helt enkelt tappat inspirationen 
och tron på att jag ens är en gnutta bra på det där som kan kallas att
rita och illustrera. Kanske mest för att "alla" med en kamera, fint hem, 
speciell keps och mycket växter gör just det nu för tiden. Alla kan.
Precis så känns det. Att jag inte kom in på Konstfack i somras gör ju
inte saken bättre heller. För att inte tala om alla som kom in och hur deras
portfolier florerar på nätet så att man blir piskad i ögonen av deras perfektion
gång på gång.

Och som många andra som kämpar hårdare så fort de får ett nej
eller känner att de inte kan, är jag precis tvärt om, med svansen mellan
benen, ugglandes i min lägenhet där ingen kan se mig. Och rita, det gör
jag inte alls längre. Tagit paus för att jag känner mig kass.

Det svåraste i det här är nog ändå att behålla sin individualitet och 
göra saker på sitt egna vis. Och inte börja likna andra som är bra och kan.

Oj oj, svårt svårt. Ska man lägga av eller fortsätta?

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall