3/29/2015

SKÅNE DAG 2


I lördags när vi vaknat åkte jag, mamma

och pappa på Lions loppmarknad i Dalby.

Jag kom hem med en Dardel-tavla och mamma

inhandlade en fin vas från Holland.




Efter vårt stopp i Dalby, tog vi en kort avstickare

till Torna Hällestad för att titta in i deras fantastiskt

fina ekologiska Lanthandel. 

Ett måste om ni är i krokarna och vill ta

en fika eller handla på er några goda bullar och bröd.





Då Jonas tog sovmorgon istället för att följa med, 

åkte vi hem efter loppisen och hämtade honom för

att köra till Vismarslövs Café & Bagarstuga.





Vi fikade på smörsnäckor, pannkakor

och det godaste av kaffe man kan tänka sig.




På kvällen åkte jag och Jonas till

Malmö och mötte upp Kiia, Reza, Maja,

Gustav och Hampus för pizza och öl.







Vi hade planerat in en utekväll i Malmö

för att fira att både jag och Gustav fyllt 30.

Vi åt pizza, drack vin, dansade och hamnade




Kiia hade tyska minidrinkar som vi tog med oss ut

när vi begav oss mot Rave-klubben och industrilokalen 

den hölls i.




Väl inne på den fantastiska klubben

hittade vi ett stort lakan med självlysande färg

som vi gladeligen målade oss med.




Menar bara, kolla detta snygga fejs!



En helt fantastiskt fin kväll på bästa sätt

som slutade med att mamma och pappa

var snälla och hämtade upp Jonas och mig

och körde hem oss.


Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall