3/21/2015


LÖRDAG




I dag åkte jag och Jonas till stan och strosade runt.

Vi tog en fika på Bianchi Café på Östermalm 

för att kunna kika på cyklarna de har till salu.


Jonas och jag skall nämligen kosta på oss varsin

ny cykel inför våren har vi tänkt. 




Här är han, min fästman och bästa vän.





När vi fikat färdigt gick vi vidare förbi

vackra portar och hus. Stockholm är nämligen

fullt av arkitekturpärlor för byggnadsantikvarier som oss.




Efter vi varit in på ett antikvariat samt bästa Norrgavel,

sprang vi bort mot ABF då de hade bok antikvarie-mässa.




Jonas handlade på sig två böcker och jag två krukor på Norrgavel.

"Nu när vi ändå är i krokarna" - tänkte jag och slog till på två

mindre Gränsforskrukor till sticklingarna som växt sig stora i köket.




Väl hemkomna hamnade jag i köket där jag

planterade om mina Oxalis och en av mina Coleus

som växer så att det knakar.


Två väldigt tåliga växter som klarar


av att man glömmer bort att vattna dem på en vecka

och som kommer tillbaka om man råkar peta bort en stjälk.




Nu är jag grusig under naglarna som sig bör

efter en omplanteringstimme i köket och tänker ta mig

en tupplur inför kvällen.



Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall