3/28/2015

SKÅNE DAG 1


Jonas och jag anlände till Skåne i  torsdagskväll och

i fredags hade vi planerat att ha en heldag i Malmö.





Jonas tog sovmorgon medan jag tittade

på tv och vid halv elva-tiden 

tog vi bussen mot stan.




Väl inne i Malmö gick vi raka spåret

mot Jalla Jalla för att äta varsin falafel.

Jag har liksom inte hitta en bra falafel
i Stockholm. De envisas med att ha hummus 

som sås och har någon konstig krydda i 

kikärtsbullarna som jag inte tycker om. 

Efter vårt falafelbesök gick vi vidare genom stan 

och hamnade vid Davidshall och 

på Rogers Antik & Design.

Det fanns mycket fint där men inget som 

vi vågade lägga vantarna på. 








Efter antikaffären promenerade vi vidare,

handlade ett spel på SciFi-bokhandeln,

tog en kaffe och kaka på Solde,

och hamnade slutligen på Norrgavel där

vi kikade på hyllor till vardagsrummet,





Efter vårt stop på Norrgavel

gick vi vidare genom vackra gator

vid vackra trappor och dörrar

och hamnde slutligen på Folk & Rock

där vi mötte upp Kiia för en eftermiddagsöl.




Fina fina Kiia som jag saknar och

ogillar att bo så långt ifrån. 






Malmö alltså !! <3 <3 <3 <3




Efter en hel dag i fantastiska Malmö 

åkte vi hem till mamma och pappa,

drack vin, såg tv och åt vietnamesiska vårrullar!

Toppenfredag!

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall