8/28/2013

Antikrundan


I dag promenerade jag och Jonas till St.nikolai ruin för att vara med på Antikrundan.
Vi hade tagit med oss ljusstakarna som Jonas inhandlade för 40 kronor i Skellefteå.
Först stod vi i kö utanför ruinen vid Anne och sötaste Anette som inspekterade någon fransig vepa.
Där efter, efter ca 2 timmar i kö fick vi komma in i ruinen där favoriten Rickard Thunér inspekterade ett skrivbord.

Rickard igen i samma vinkel. Jag var för feg för att ta kort från ett annat håll.
Något av det bästa var nog när jag gick fram till Knut och frågade om jag fick ta ett kort. Självfallet poserade han gladeligen för mig. Tala om att jag blev nöjd.

När vi väl var framme vid vårt bord, skjutsades vi vidare till Eva Seeman och Joakim Bengtsson som hjälpte oss med våra ljusstakar. De var precis som vi tänkt tidigt 1900-tal, jugend och tidigare gröna istället för röda. När vi var klara ville jag inte gå där ifrån. Eva är en sjuhundens trevlig typ och jag hade nog kunnat sitta vid deras bord hela dagen om jag fått.

Underbar dag, en alldeles underbar dag. Vad vore inte en dans på antikrundan?


(och vet ni vad, när jag flyttade till Gotland hade jag som mål att träffa Knut Knutsson. Nu har jag gjort det. Nu har jag!)

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall