8/22/2013



I går fick jag idén om att skapa mig en alldeles egen vallampa.
Jag funderade på material och på hur den skulle se ut.
Resultatet blev kork som material och min egen val som mall.

Först köpte jag en anslagstavla. Denna hittade jag för 79kronor på ö&b som jag tog av ramen på.

Där efter klippte jag en mall som jag la ut på korken och började rita ut efter kanterna för att kunna skära ut valen på bästa sätt. Så här blev den. 
Där efter fick jag göra fingörat och klippa till lite flikar runt om kanterna som stack ut och efter det kom färgen på! Jag valde en svart färg för att det i mitt hem kommer bli finast så. 
2 lager färg med kaffepaus mellan.



Efter flera lager färg ska det sättas på ljus på baksidan. Ledljus är bäst eftersom de inte tar fyr vilket också är anledningen till materialet kork. Kork är svåreldat vilket är toppen. Så, upp på väggen med valfri tavelanordning och vips! En valtavla!

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall