10/20/2013

Med en längtan till Berlin.
I dag bestämde jag och Jonas oss för att vi struntar i hotellnatten vid nyår i Köpenhamn 
och åker till Berlin en hel vecka istället. Det känns varmt i hjärtat över att jag få vara i en
av mina favoritstäder i en hel vecka med den jag har kär. 

Väl i Berlin ska vi äta god streetfood, gå i loppisbutiker och på loppmarknaden i 
mauerpark. Gå på museum och promenera runt i kreutzberg, hänga i ölhallar och äta god 
god god vegetarisk mat.

Här kommer ett par foton från en gammal tågluff som jag gjorde med Kiia 2008.  

Morgon i Berlin.

Vackra hotel Adlon.
Skuggor på vattnet vid kanalen.

En vacker fasad med vimplar utanpå.. Något som borde vara på alla hus nästan tycker jag. Så himla festligt! 

Och ett rosa hus. Kan inte alla hus vara just rosa?

Och sist men inte minst, en liten konstaffär med knäppa saker som hör Berlins gator till.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall