5/25/2014

BÄSTA-KUSINERS-VECKA


Hej allihop!
Om ni undrar vart jag tagit vägen så kan jag
meddela att jag just nu sitter inne om dagarna
och skriver på de sista delarna av mitt examensarbete i kulturvård.
Och vist det går vägen med skrivandet samtidigt som sommaren
står runt knuten och bara vill ta sig in under solglasögonen.
När det är som varmast kan det faktiskt vara lite skönt att få sitta
inne där det är svalt.

Just i dag firar Jonas och jag även 2 år som par vilket
vi firade med sushi och pizza på en parkbänk mitt i Stockholm
bland fåglar och fontäner.

Vi bor för tillfället hos Jonas kusiner i Sollentuna och
de har varit snälla och låtit oss få mysa in oss i ett litet gästrum i deras
fina sommaridyll till hus. Här bor vi tills på söndag då vi får tillgång till min kusin
Emmas lägenhet istället. Jonas kusiner har pool i trädgården, lummig trädgård
och bor i ett vackert hus på en gata som är fyllt av gamla och nya trähus, blommande rabatter,
lekande barn, kvittrande fåglar och övergrönskande träd. Finfint är det ska ni veta!


Förutom examensarbetet och flytten, har jag äntligen lyckats lösa
sommarens bekymmer med liten kassa och ingen cykel.
Tacka vet jag fina kusiner som lånar ut sina hjärterum och prylar
när man behöver det som mest. Emma som vi även ska hyra lägenheten 
av under sommaren hade en cykel ståendes. Det var vist bara att pumpa
däcken fulla med luft och börja cykla. Hurra sa jag och skuttade ett glädjeskutt.

Tror vi allt får byta namn på denna veckan och ge den
namnet bästa-kusiners-vecka.

Och om änglarna och världen vill
kanske, bara kanske, kommer vi att bo på
finaste Mosebacke i höst i en etta på 38kvm.
Men bara kanske, vi håller tummarna!

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall