5/03/2014

TILL SPÅNGA


I dag fick jag en spontanförfrågan av Maria 
att åka till Erikshjälpen i Spånga.

Maria var ute efter en två/tre-armad lampa
och det var just det som hon hittade när vi intog
kaoset i lokalen.


Jag hittade lite smått och gott jag också,
bland annat en skulptur av Emil Näsvall
för ynka 50-lappen! Drömmen alltså!

Letade även upp hans namn på
nätet och fann att han vist varit en ganska så 
uppskattad offentlig skulptör och att hans
gips-skulpturer gick för lite fler hundralappar än
vad jag fick betala för min vackra skulptur.

Bilder på den kommer snart. Jag lovar.
Jag handlade även ett förkläde som jag kan
måla i och en liten tavla som var så söt och
liten att jag inte kunde motstå att köpa den.


Ett foto på fina Maria som var nöjd över lampköpet!


Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall