6/04/2014

RECEPT

Lagade ett supersmarrigt recept i kväll.
Pasta Arrabiata.

Ingredienserna till en portion var:
1 näve ärtskott.
5 st ärtskidor skivade.
1 hackad silverlök. 
4 färska sparrisar hackade. 
5 körsbärstomater delade i tu. 
Ett fjärdedels paket färskpasta.
1 msk olivolja
1/2 vitlök hackad
Några nypor salt
2 tsk salsa Arrabiata 
1/2 dl grädde.


Av ett paket Matric Tagliolini tog jag 125gram pasta.
Pastan fick koka i 5 minuter medan jag gjorde färdigt
resten av ingredienserna.



Jag hackade alla grönsaker och fräste dem i 
en panna med olivolja, salt och grädde.

Där efter la jag i två teskedar av salsa Arrabiata
för att ge smak åt grönsaksröran. Man kan absolut
ta i mer av salsan men då ska man också vara
redo för att det blir starkt då salsan är stark. Ju mer smak,
man vill ha desto starkare blir det! 



När pastan kokat färdigt, tog jag upp den
 och silade av vattnet. När pastan var klar la jag upp den
på en tallrik med grönsaksröran ovanpå. 


När
maten väl var på tallriken passade jag på att lägga
lite fler ärtskott på toppen och lite flingsalt.


Färdigt! Smaklig spis!


Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall