7/23/2015

SVERIGESEMESTERN DEL 1


Vi började vår semester genom att ta bilen till

Norrköping där vi umgicks en dag med Tommy som bor där.


Jag tog konstigt nog inga bilder i Norrköping så de bilderna jag har


börjar först några dagar där efter när vi åkt vidare till 


Småland och systrami  med familj.




Sedan länge hade vi bestämt att vi skulle åka över till Öland

tillsammans. Så när vi intagit Småland begav vi oss en dag över

till ön bredvid och utforskade ön.




Vid Borgholms slott kunden man promenera i skogen nedanför.

En djungel av ormbunkar och diverse nässlor bredde ut sig runtom promenadstråket

som ledde fram till en våffelstuga med glass och souvenirer. 






Siri och Ebbe njöt såklart fullständigt av glassen!







Älskar hur naturen på Öland liknar Afrika med sina

karga slätter och vackra träd.






Gullungar!




Vi hängde kvar ett par dagar i Småland i min systers

vackra hus som de nyligen inhandlat. Sommarvädret gjorde

sig påmint och självklart, oförberedd som man är, brände Jonas och jag

oss första soldagen då vi satt och umgicks i trädgården.





Maja byggde trädkoja i trädgården varvat mellan

staketmålning och gräsklippande. Jonas och jag hade landat i en

Småländsk idyll och dröm.





En dag hade vi även turen att få åka till Stranden!

Siri, Ebbe och Jonas var modiga nog att springa i vattnet

medan vi andra satt på stranden i solen och fegade.





Efter vår Smålandsvistelse styrde vi kosan mot Skåne

och Veberöd. Mamma och pappa var utomlands och

vi tog tillfället i akt att bo i hus ett par dagar och utforska Skåne.


Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall