8/26/2015

ATT VÄLKOMNA EFTERMIDDAGSSOLEN,
HALLMÅLERI OCH MOBILBYGGERI.



Just nu hoppas jag att vädret går mot höst och kalla dagar med strålande sol.

Det finns nästan inget bättre än att få bona in sig i lägenheten under höstmånaderna

då det är eftermiddagssol på väggarna som lyser upp.




I lägenheten just nu fixar jag och donar in för vad som komma skall i februari.

Även om det är hälften av tiden kvar av graviditeten är det svårt att hålla på sig

och vänta med att fixa spjälsäng och sovrum för det nya tillskottet.




Så istället för köp av spjälsäng redan, får jag pula och fixa med hallen som

just nu har fått första lagret med gammelrosa färg.

Jag är även i kvalet om färgen är precis rätt för hallen. 

Det återstår att se, eftersom jag endast använt en provburk

med färg som räckt till nästan hela hallen, kan det få gå en tid innan vi 

bestämmer oss för hur slutresultatet skall bli.





Och även om jag inte får bona helt för mycket,

vek jag till en massa tranor mellan samtal och mejl på jobbet

som fick sig ett uppsving i denna fina mobil som sedan skall få

hänga ovanför spjälsängen och vagga bebben till söms natt efter natt.




Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall