9/04/2015

FREDAG!


I dag är det fredag och jag känner fredagsstämning i form

av obotlig trötthet och en mild huvudvärk. Alltså inte så pepp.

Efter min franska frukost på två croissanter med marmelad och ost 

försöker jag bota mina trötta ögon genom att tänka på att det är helg 

och att jag i morgon kan få sova ut,  äta långfrukost och 

gå på loppis innan kvällens stundande

maskeradfest som börjar redan klockan 16.00.



En tidig kväll att vänta då kalaset börjar redan på eftermiddagen.




Maskeradfesten som är i ett gigantiskt hus i Björkhagen

har 20-tals tema och till festen har jag inhandlat en lång 

sammetsröd (halvful) klänning och en sjal med glitter.

Hur ofta hittar man mammakläder på Emmaus i rätt tema

för just den fest man skall springa på?


Kanske bara en gång i livet tänker jag.

Tur att det finns smink och hårstass att använda till klänningen. 

Annars vete hut hur jag hade sett ut :)

Det är bara så, att jag ofta kan bli ledsen och galet

besviken på en helg som jag planerat och tänkt hur den skall se ut

då planerna genast förändras och styrs om.  Jag hade tänkt äta långfrukost,

gå upp vid nio, åka på loppis, hinna sova nån timme, sminka mig, klä mig,

invänta kvällen, och där efter gå på fest. Nu får jag istället slopa min lördag,

för att hela dagen, förbereda mig för en fest. Tårarna är nära, jag blir besviken.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall