9/23/2015


Magen växer och lika så gör leksakshörnan och allt pynt och bonande inför att vår lilla böna skall titta ut i Februari. På bilden är jag i vecka 22, närmare 21+1 och lagom svullen efter en dag på jobbet i skrivbordsstolen. Känner mig alltid dubbelt så stor när jag åker hem därifrån eftersom magen svullnar upp. Men samtidigt så har min mage aldrig varit finare än vad den är just nu när det sparkar och har sig där inne.


I dag sparkade hon lite extra när jag introducerade mitt guilty pleasure Justin Bieber. Kanske har jag värvat in henne i Beliberklubben redan som ofödd.

Och barnbyrån som jag suttit kvällarna i ända och knåpat på har äntligen blivit klar. Även om det blev ett litet missöde med färgen på nedersta lådans illustrationer. Hade nämligen glömt redigeringen som jag använde för de andra två lådorna vilket resulterade i ljusare bilder på undre lådan.



När jag var nere i Skåne i helgen och spatserade runt på lördagen i Ystad, kunde jag inte motstå att handla på mig lite BRIOleksaker som den här 70tals hästan och den klassiska BRIOtaxen. Ett måste i alla barnrum känns det som.

Koftan hade jag köpt redan innan på Emmaus i Stockholm men passade på att handlade på mig ytterligare små stickade byxor med snörning. Kan inte riktigt få nog av stickade barnkläder som är något av det finaste jag sett. Mycket barn nu som man brukar säga när graviditeten kickar in på riktigt.



I helgen tog jag även med min älsklings nalle som liten. Mys får helt enkelt bli lillans nalle framöver. För vist skall nallar lekas och gullas med så mycket det bara går?



Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall