7/15/2013

Det är inte många saker som gör mig så arg än när folk inte verkar veta vett och etikett.
Det vill säga, normal hyffs och oskrivna regler som en människa i vuxet stadium bör veta och agera efter.

De senaste veckorna på studenthemmet där vi bor har det stulits saker hit och dit och jag börjar bli trött på det. Blåögd som man är trodde jag att jag hade blivit för gammal för att bli bestulen på saker. Att det var sådant som hände en när man gick i mellanstadiet. Men oj så fel jag hade. Först stals min cykel som stod utanför i studenthemmets cykelställ. Låst och allt stals den en kväll för att Jonas nästa morgon skulle finna ett tomt cykelställ. Några veckor där innan stals min gröna klänning ur min väska som jag oturligtvis hade glömt på fjärde våningen i all flytt. Jag kan förvisso förstå att jag själv glömde min väska. Dock ger det inte någon rätten att rota runt i min saker och slutligen packa på sig min klänning för det.

En vecka sedan köpte Jonas matlådor som han la i sitt frysfack i den gemensamma frysen. Som för att påpeka är full med andras saker. Dagen efter då han skulle till jobbet och ta med sig en låda, var den borta. Alltså hade någon gått dit och tagit en matlåda  bara sådär. Samma sak hände i dag. I gårkväll var vi på ICA och handlade saker som skulle räcka till månadens slut. I morse skulle Jonas ta en av sina tre matlådor varav alla var helt plötsligt försvunna.

Tillåt mig att säga förbannat. Vad är det för folk som bor på dessa våningar? Är ni 12 år gamla och blivit uppfostrade av gathundar i Irland? Nej ush. Detta drar ner hela vistelsen som förutom alla rån är ganska så gemytlig. 

Fy fan. Så arg jag är.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall