7/16/2013

Vad händer just nu..

Jag har gjort fruktkompott och glass. Vi har fikat men nu sover Jonas.
Fläkten sprider sitt stilla brus och jag har blivit kär i en sång.
I sången Plåster av Oskar Linnros. Den är så fin och sorglig på samma gång.
Och för att förklara så känns den som ett bitterljuvt
göra-slut-men-vad-skönt-och-nej-vad-ledsen-jag-blir-ändå 
i en John Ajvide Lindqvist roman. Så konstigt och så fint att det liksom svider till i magen.

Och det är mest allt som händer just nu.
Sommaren är för kort och samtidigt tar sommaren aldrig slut.
Allt är tråkigt men ändå kul.
Just nu är livet så. Kul men tråkigt för allt händer och ingenting samtidigt.
Jag saknar vänner och familj.
Det hade ordnat allt just nu. Att få umgås med vänner, Emelie, Kiia, Reza.
Och familj. Att ha dom nära. Det, det hade jag velat ha.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall