12/02/2013


I går fick Jonas och jag reda på att vi kommer att lämna ön successivt efter nyår. Anledingen till varför vi flyttar från lilla ön är för att Jonas i går, fick ett samtal som berättade att han skulle få ett jobb. Ett jobb i huvudstaden som skulle göra att jag och jonas skulle få bli stockholmare inom en kort framtid. 

Jag har länge gått och drömt om att få lämna ön och få flytta någon annan stanns men blev väldigt nervös och ängslig över beskedet samtidigt som jag ser alla möjligheter med en flytt. Allt kommer att vara nära igen, inget hav emellan mig och folk utan tåg, tåg som går utan dess värre problem med att passa tider och sådär.
Det är ett stort plus, nog det största med att flytta även om det finns ett vemod. 

Ni förstår, denna månad som har gått sedan vi kom tillbaks från praktiken har varit fin, nog den finaste på länge på Gotland. Det har varit kul igen. Vi har träffat mycket vänner och gjort massor med saker. Tagit allt i vår takt och på något sätt börjat om på ett nytt kapitel i stan. Något som gör att det blir lite vemodigt att flytta även om jag innerst inne vill det. Det blir ju ett nytt äventyr liksom.

Ja, jisses vad våra liv ställdes om bara efter ett litet samtal en helt vanlig novembermåndag. Så, vi får se när det blir lägenhetsköp, ansökningar till nya skolor för mig, små båtresor till Gotland för skola och vice versa. Det kommer antagligen att bli så att jag kommer att bo lite sporadiskt på Gotland i vår i alla fall, bara för att kunna gå klart de kurser jag redan är anmäld på som behövs för examen. Och detta kommer att göra att ni kommer att få följa vårat nya liv i Stockholm som efter nyåret komma skall. Ni får följa med och vara stöd, för det behöver vi. Stöd och inspiration till att komma på fötter på en ny plats.

Jisses så tokigt och roligt nervöst ängsligt och oroligt men kul det ska bli!

fotot är taget härifrån http://www.jarnling.se

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall