4/18/2014

LÅNGFREDAG


I dag vaknade Jonas och jag med lyckan i magen 
om att vi båda var påsklediga.



Jag ställde till med bullbak och bakade 
äggscones till frukost. När sconesen var färdiga, 
slog oss ner i soffan, åt och tittade på det 
senaste avsnittet av Saturday night live.


Efter vår långfrukost tog vi på oss jackorna
och spatserade bort till Tid & Rum. Tid och rum som 
är en antikaffär i Årsta hade ställt till med långfredagsloppis 
och gissa om det fanns fina grejer till försäljning!





Jonas och jag fann ett vackert stativ till våra kameror och en
superbillig furulampa för 20 kronor. Precis en sådan lampa
som vi länge velat ha.


Vi slog till såklart och lampan har supervacker skärm 
och jag älskar den vackra utdragbara upphängningen.
Den perfekta läslampan tycker jag!


Nu när lampan är inhandlad, längtar jag efter en fin läsfåtölj 
och lägenhet att sätta upp lampan i.Tänk sena höst- och sensommarkvällar
under lampan med en bok och en kopp kaffe i handen.

Kanske hade det varit extra fint att sätta upp
lampan och fåtöljen just bredvid min lilla och nya
vitlöksodling och min tomatplanta som jag fick av lisa för ett tag sedan.




Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall