4/15/2014

SÅNT

Hamnade på en blogg i dag då jag sökte runt på
internet efter vilket datum man borde få svar från Konstfack. 
Det svaret på om man får komma på intervju 
för höstens program. 

På bloggen som drevs av en superduktig
tjej, stod det att hon redan hade blivit kallad.
För 1,5 vecka sedan närmare bestämt.
Hon hade blivit kallad via mejl och sedan,
efter långt om länge mejlat tillbaka och tackat nej. 

Jag får lite ont i magen och känner mig sämst.
På ett sätt visste jag att jag inte skulle komma in
men som alltid, så hoppas man ju på att man ändå
gör det. Att man får en chans på att få komma
på intervju för att visa vem man är och för att 
få visa hur mycket man hade velat utvecklas och bli bättre.

Vist är hoppet kanske inte ute än men det känns
som att de borde ha hört av sig till mig också
 om det nu vore så att det fanns en chans fanns.
En chans för mig att få göra det jag tycker om och
lära mig mera om illustration och grafisk design.

Ush och fy vad det inte alls känns fint i hjärtat det här.
Nu vill jag bara sova bort resten av året.

Every child is an artist, the problem is 
staying an artist when you grow up" - pablo picasso

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall