4/27/2014

SKÅNE

 
I torsdags eftermiddag tog jag och Jonas
tåget från Stockholm till Lund för att umgås
med mina föräldrar över helgen.
 
 
Veberöd och Skåne var vackert som vanligt
vid den här årstiden och över allt på åkrarna
hade korna blivit utsläppta för sommaren.
 
 
Vi han besöka massor av fina ställen
på Österlen då vi åkte dit för att
ta del av konstrundan som fortfarande
var i gång.
 
 
Tex besökte vi detta fantastiskt vackra 
växthus som både hade butik och fika.
 
 
Vi åkte även till Kåseberga för
att mina föräldrar ville handla
sill i det lilla rökeriet som finns där.
 
 
Ni vet det rökeriet som jag, och min familj
har besökt hela mitt liv under påskens vackra
vecka. Lite konstigt för en vegetarian som jag
kan man tycka. En vegetarian som äter fisk väldigt sällan.

 
Här spatserar pappa i solen och
blåsten som ni kanske kan lista
er till om ni tittar till den samling
flaggor som nästan bara är sträck
på bilden.
 
 
Efter vårt stopp i blåsiga Kåseberga
körde vi vidare till Café annorlunda
som jag innan helgen hade begärt att
vi åkte till. Den årliga fikan där
måste liksom bara göras.
 
 
Café annorlunda har och hade förutom
dessa godbitar, nämligen  KAKBUFFÈ!
 
Något som jag varje år och sommar insisterar på att få
äta mig mätt på. Det bästa med deras café
är att det mest är bondkakor i olika former och
smaker som det bjuds på. Det finns mjuk peppar-
och sockerkaka, nötkakor, vetebullar med socker i,
syltkakor och massa mer. Sedan blir man serverad
vid sitt bord också. Om man nu beställer kakbuffen
med kaffe såklart. Kakorna får man hugga in i själv
medan man väntar på dryck. Något som är helt
förträffligt i mina ögon.
 
 
 
 
Älskade papps och mams!
 
 
Och jag! hej hej.
 
 
Finaste helgen med finaste familjen.
För vist ska man ta en stund varje dag
och uppskatta vad man har om kring sig.
 
<3

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall