9/21/2014

EN SÖNDAG

I dag tog jag och Jonas tunnelbanan till Hornstulls Marknad
för att spendera söndagens första timmar där.




Som vanligt var det långa köer till matställena som 
står längs med vattenkanten, och självklart passade
vi på att äta något gott när vi ändå var där.

Jag tog en Curlyburgare på svarta
bönor, chipottlemajonäs och grönsaker.
Jisses så god den är alltså! Åt den då jag var
och hälsade på Jonas när han hade praktik i Stockholm
för ett år sedan.


Till min burgare drack jag Hibiskussaft!
Jättegott då det smakade som blåbärssaft.


Typiskt snygg logotyp!


Jonas åt en stor grisig hamburgare
och drack en Boyland Cola till.


-"Gott, men inte som Fritz" var Jonas svar.




Jonas har även kommit på att min
nuvarande stil (grön tröja, chokladbrunt hår och min lugg)
är = Åsa Romson-style.
Inte alls illa pinkat tycker jag som är ett litet fan av just Åsa.

Vilken bra en hen är alltså! 




När vi hade ätit klart våra hamburgare
och spatserat klart på marknaden, gick vi 
vidare till en butik som låg i gatan bredvid. 


På gatan vid butiken stod denna fina bilen tex.
En dröm!


I butiken köpte Jonas en vinyl med
Nick Drake och med Die Straits.

Även om vi ännu inte funnit en vinylspelare
som håller måttet köper vi på oss skivor
bäst vi vill när vi hittar något guldkorn i vinylbackarna
på alla Stockholms retro/vinyl-affärer.


När skivorna var inhandlade tog vi tunnelbanan
tillbaka in till centrum och Hötorget för att spatsera
och rota igenom deras alla lådor.

Jag köpte en Lars Norrman litografi, dock onumrerad
vilket leder mig till att tro att det är en upplaga ur en av hans
alla böcker som såldes på 50 talet.

Men, lycklig är jag för lite och har redan förälskat
mig i min nyinköpta litografi. Bilder på den kommer snart!

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall