9/01/2013

första helgen i skåne

Nu är jag äntligen på hemmaplan. i Skåne. Mitt vackra Skåne.Det känns fint, spännande, läskigt och roligt på samma gång. Det som är synd är att Kiia min finaste Kiia åkt till Gamleby för att uppfylla sina fotografdrömmar. Självklart megafint för henne såklart. Men ändå. Jag hade ju önskat Debaserkvällar och ölträffar på Tröls. Tror jag får ta mig till Småland en helg och dricka vin vid sjön!

Men ialla fall har jag äntligen tagit mig till Skåne och första helgen spenderades i Veberöd med mams och papps. I går blev det middag och tv-tittande och i dag slog jag och mamma på stort när vi åkte till IKEA, Soff & Stil och Mediamarkt.

Jag kom hem med kassarna fulla av ull, sytråd, tyg, påslakan, datorstöd och ett  kameraobjektiv.


Jo ni förstår att ullen har jag gjort Billy buttons som sa träs på ståltråd och sättas i vas! Av tyget från Stoff & Stil ska jag sy kuddar till lägenheten. Ett blåblommigt tyg som jag redan är helt totalförälskad i. Blå blomster så rara så fina.


Objektivet ska jag sätta på en kamera som jag också köpt! Ja ni ser, ny kamera och nytt objektiv. Jag är så lycklig i magen alltså. Nu ska jag äntligen få ta foton igen.

Och kameran, den ska ni få veta mer om snart. Väntar på samtal från affärn där den blivit köpt.

Det ni!

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall