9/07/2013

moi

Hej! Ni nya läsare undrar säkert vem jag är och varför jag skriver den här bloggen. Jo, så här är det ser ni. Jag är 28 år. Bor i Visby och för tillfället i Veberöd hos mina föräldrar där jag sover i ett gästrum. Om dagarna har jag praktik från högskolan på Gotland på Regionmuseet Kristianstads filial i Lund. 


På Gotland läser jag till byggnadsantikvarie och bor i en liten lägenhet med min söta Jonas. Förutom plugget så älskar jag att illustrera, fotografer och pyssla. Har både gymnasie och östra grevie bakom mig där jag läst foto och är en självupplärd pysslare och illustratör (om man nu får kalla sig så?).  



När jag inte pysslar eller pluggar åker jag bil eller promenerar med Jonas och ser på vackra hus. Vi två gillar att fika mycket kaffe och äta bullar, gärna på kondis. När vi är klara med fikorna brukar vi ofta handla på loppis. Och då handlar jag oändliga mängder med saker, gärna 30-40-50-tal som klockor, blomkrukor och diverse ting. 

Och för att göra saker ännu klarare så har jag rufsat till håret med vilje på bilden. Mina ögon är såhär blå och leendet är inte fejkat. Hoppas ni gillar bloggen och att ni följer mig och min utveckling mot färdig antikvarie samt på vägen mot att bli uppskattad illustratör. 


Gillar ni örhänget som jag har på mig? Det finns att köpa, för jag har knåpat ihop det själv.

Så här ser det ut, kostar 120:- paret och kan beställas här starmissile@gmail.com.




Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall