9/23/2013

Stockholm dag 1

Min första dag i Stockholm började med att Jonas och jag tog vårat pick och pack på tåget från Sundbyberg till stan.
 Framme i huvudstaden spatserade vi runt på soliga gator klädda i höst.
 Här promenerar Jonas.
 Vi gick förbi vackra cafén men var på väg vidare. Nämligen till
 Marie Laveau! För att prova deras brunch.
 Så här fin var markisen utanför.
 Jonas tog hamburgare med bacon som var till hans stora belåtenhet.
 Och han slog på stort och drack en väldigt god Bloody Mary till.
Själv åt jag en "late breakfast" som var sådär. Jag saknade smör på min engelska muffins och det var ganska lite mat för 160 kronor där kaffet inte ens ingick. Men, vad gör det, upplevelsen var fin och till nästa gång går vi någon annan stans och brunchar bort lördagsförmiddagen.
 När vi ätit klart tog vi tåget till Skogskyrkogården för att titta på all vacker natur och arkitektur.
 Jonas var väldigt spänd och gick några meter framför mig upp för trappan mot Almlunden. Mer om det kommer jag att berätta senare.
 I lördags han vi även med att gå på loppis.
 Fina koppar och även mycket strunt fanns. Jonas och jag hittade ingenting utan åkte tillbaka hem till Sundbyberg och åt sushi istället.  

Puss!
 Här åt vi sushi. Ett finfint ställe i Sundbyberg.
Coola kocken!

Så här fint bor Lena. Lägenheten är från 20-talet och supermysig och fin. I fönstret ser ni Jonas två nya krukor (t.h)




Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall