9/08/2013


loppisrunda
I dag åkte jag och mamma på loppisrunda runt om vår lilla by. 
Först åkte vi till Svedala där det inte fanns någonting och fortsatte där efter till Skurup istället där det var bättre. Först kom vi till den här superbra loppisen i Skurup. Den hade inget namn men det var skyltar dit från vägen. Troligen har den bara öppet söndagar. Superbra priser och fina små ting. Även stolar och äldre lampor fanns det. Här köpte jag en kruka.
Där efter åkte vi till Galleri 15 som har 500 kvadrat med loppisprylar. För den som älskar gamla askar och olika diverse ting är denna butiken ett måste. Bra priser och fina saker. 
Skor från 60-talet som direkt från fabriken.
Och fina jordglobar och galjar.
Burkar av olika slag.
Och vackra skivor. 
Efter loppisrundan åkte vi en tur till naturområdet bakom Skönabäck. Skönabäck är en herrgård utanför Dörröd i Skåne där min farfar bodde en tid i sina unga dar. Här kan ni läsa mera om den om ni vill.
Det är verkligen superfint i skogen och värt ett besök. Man får tyvärr inte gå fram till herrgården då det bor folk där, men man kan promenera i området bakom och andas natur.
Här är herrgården från  baksidan. Fint va?
Skogen var dessutom full av harsyra, så jag tog tillfället i akt att ta ett litet kort. Ett bra avslut på en supertrevlig loppis dag med två fina fynd som jag kommer att visa er i ett senare inlägg.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall