2/24/2013

Det är pluggvecka igen. Jonas och jag ockuperar köket i hopp om att vi ska plugga bättre där än vad vi gör i  storarummets soffa framför tv.n. Jag hoppas så är fallet. I alla fall har kvällen varit produktiv för min del. Jag har sökt 10 sommarkurser, mejlat om sommarboende för oss båda, skrivit två inlämningsuppgifter och skickat in, börjat på uppgift tre och börjat fundera på uppgift fyra (haha). Så, lovande säger jag bara! Lovande. Men som sagt, alla pluggveckor har sitt hårslit och sitt hårbottens-kliande perioder. Förutom detta har Jonas och jag ätit oss tjocka på Jonas fantastiskt goda sockerkaka som han rörde ihop sent i går kväll/natt då vi skulle se melodifestivalen i efterhand och behövde något gott vid sidan om. 

Men för att blicka framåt och ännu längre framåt, längtar jag tills morgondagen då jag ska ta en promenad genom staden för att inhandla olika förnödenheter samt för att få en promenad innan dagen riktigt börjat. Nu är det nya tag, ny vecka och ny motivation inför resten av terminen och inför sommarens alla bravader och upptäckter. 


Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall