2/05/2013

För er som inte förstår vem Emelie är som jag pratar om lite sådär ibland, så är det så här. Emelie är min bästaste människa i världen (på tajt första plats med Jonas då såklart). Och vi lärde känna varandra genom en ren slump. En slump som Emelie ofta inte tycker om att jag pratar om hoho. Så ni får ta att jag inte berättar mer än så, eller kanske fråga henne själv om ni stöter på henne någon gång.

 Det var i alla fall genom en gemensam vän som vi träffades och strax där efter började vi småprata på facebook dagarna i ända. Emelie och jag sa på skoj att vi skulle fixa en lägenhet ihop fast att vi inte ens kände varandra så bra vid tidpunkten. En dag någon vecka därefter hade jag hittat en lägenhet och sa till Emelie att hon nog fick packa sitt pick och pack från Småland och flytta in. Precis som hon hade lovat och sagt.

Emelie gjorde så. Sedan dess har vi upplevt bravader och strapatser med varandra utan dess like. Vi har bott i hop men aldrig lyckats åka bort på den där chartern som vi så ofta pratar om. Emelie gillar Westlife precis som jag och ingen av oss skäms för att berätta det. Emelie, snart ses vi. Min pärla och jag!

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall