2/24/2013

Just i dag drömmer jag mig bort från Gotland, studenttiderna och studentlivet. Just i dag drömmer jag om att få köpa mig ett eget hus på landet där jag kan få gå med min hund (som också kommer att införskaffas), där jag får dricka kaffe på trappan (bron, som det heter i Norrland) på morgnarna även fast det är snöigt eller kallt ute. Jag längtar efter att få ha ett eget trädgårdsland där jag kan odla, ett funkiskök där jag kan stöka och baka bröd, ett litet torp där vi kan få sätta våra spår och börja det vuxna livet. 1.5 år är det kvar på den här utbildningen och jag vet att jag kommer att drömma lite smått hela tiden, den här tiden som finns kvar. Och om jag lyckas få ett sommarjobb i sommar, då ska jag börja spara om ialla fall lite. Så att jag kanske om 2 år, kan köpa mig det där huset som jag vill. Ha ett fast jobb i den närliggande stan' och köra dit med en skruttig men vacker gammal volvo efter en morgonpromenad med min hund (kanske min karl? om han inte sover länge på morgnarna som vanligt).. ja, just detta längtar jag efter nu. just detta. 

Sedan längtar jag till sommaren också, och våren,speciellt våren. För den är min favoritårstid utan tvekan. Då kan man gå på utflykter i skogen, dricka kaffe ur thermos, endast ha tunn jacka och kofta på och andas den friska luft som viner mellan träd och vågelkvitter. Nu fram över kommer jag mest längta hem till skåne, till att jag får färga håret (det kommer om ett par veckor, håret har fått vila sedan djävulsklippningen i början på december).. 


   bilderna är tagna från google och är inte mina egna.. 

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall