2/25/2014

I dag är det 6 hela dagar tills arbetsproverna 
för höstens program på Konstfack skall skickas in.



Det är läskigt, tårdrypande och gör mig neurotisk av bara tanken
på att jag kanske inte alls kommer in. Att få beskedet "nej tack".


Men vad gör man. Jo man försöker, försöker
skickar in, arbeta ihjäl sina fingrar och rygg
för att kanske, bara kanske, få ta ett stort steg
med fötterna över tröskeln in i den där magiska
byggnaden på telefonplan som kommer att förändra ens liv.


I dag var Jonas och jag där, utanför.
Jonas behövde bilder till ett uppdrag så jag tog
en paus från plugget, tog tvärbanan dit och hjälpte till.

"att något så nära kan vara så långt bort"  - Håkan Hellström
Det, det citatet om något kan börja att summera min dag.


När Jonas åkt tillbaks till jobbet
åkte jag till Liljeholmens köpcentra där jag
tog en paus från pluggandet, handlade jeans, en vacker drejad 
gul keramikkopp och en ugnsfast form från Rörstrand för en 
ynka peng.




Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall