2/22/2014

Sol i sinnet, sol inne

I dag strålade solen över Stockholm.
Detta gjorde att Jonas och jag tog
en lång promenad ändå från Årsta
till Söder där vi slog oss ner för en fika på Blå Lotus.

Så här såg det ut. 
Här är Jonas i skogen som vi gick genom.


Och här är jag. 


I skogen hade våren letat sig in
och det fanns allt från vackra
gröna enebuskar till snödroppar.





Jonas samlade småprylar i skogen
som man gjorde när man var liten.
Här har ni en fin samling stora taggar.


Och vi gick förbi vackra hus med vackra balkonger.


Och på vägen till Gullmarsplan
gick vi in på en chokladfabrik och handlade
superfina och smarriga praliner.



På väg över bron vid Gullmarsplan
gick vi förbi den här geniala skylten.
"milk is for babies, - go vegan"


Och på bron, vilken utsikt alltså!
<3 Stockholm.


Här har ni honom. Min bästa människa.




Vi fikade på goda mackor på Blå lotus
och tog sedan ett snabbt besök inom
Lakritsroten. En affär som bara säljer lakritsgodis.
Tyvärr blev jag lite besviken då de hade
kortköp över 40 kronor och inte under
vilket ledde till att jag gick därifrån utan godis.




Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall