2/13/2014

I dag tog jag en promenad genom Årsta's vackra centrum.
Innan man går in på torget möts man av den här vackra skylten. 
Folkets hus med biograf som fortfarande visar film några gånger i månaden.


Vidare in på torget finns där mer vackert att skåda.


På torget ligger tex. Årsta Centrum bland annat rymmer bibliotek och teater. 
I huset finns det även små olika vrår och vackraftrappor där man ibland, 
om man har tur, kan höra körsång sippra genom dörrarna.


Till vänster när man kommer in finns tex. en vacker trappa med 
träräcke och superfina trappsteg i sten. 
Från dörrarna till höger, hördes just idag väldigt vackra stämmor ska ni veta. 
Och den stora anledningen till varför jag var på biblioteket från första början 
var för att jag skulle fixa ett bibliotekskort och där efter låna böcker 
till en kurs jag läser på distans.


Det slutade med att jag gick hem från biblioteket efter en stunds letande efter böcker. 
Jag lånade tre fina böcker om Stockholm och Kungsträdgården som jag skall skriva om.


Årsta centrum, ett hus, torg och en plats att besöka om man har krokarna förbi.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall