2/26/2014

Stockholm i all ära


Just nu har jag bott i Stockholm i ungefär
1 månad. Jag har förbrukat 1 SL-kort, 
ätit på goda restauranger, umgåtts med fina vänner
på helgerna och dagarna, besökt nya platser jag aldrig tidigare sett
och sedan fotograferat dom. Jag har blivit fattig, fått pengar
för att sedan bli fattig igen. Jag har möjligtvis fått två jobb som 
fotograf i sommar och även möjligtvis fått ett uppdrag som 
innebär att illustrera bröllopsinbjudningar till ett av bröllopen.
Jag har under min korta tid som bosatt i Stockholm även
tappat mitt kontokort men funnit det igen, sökt 69 jobb
för att fortsätta att söka flera till.



Och ändå, utan jobb, med plugg och andra hands boende
känns det ganska så förträffligt fint att få bo, på en ny plats
där allting känns möjligt.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall