3/20/2014

I dag tog jag mig upp tidigt för att åka nästan hela
vägen till Uppsala för att gå på gruppintervju inför
sommarens sommarjobbsanställning.


Närmare bestämt åkte jag och en grupp
tjejer och killar till Skokloster slott för att vara på intervju
samt för att hålla ett kort föredrag framför gruppen.

Utanför fönstret till bussen som tog oss ut mot slottet
var vidderna snötäckta och det var otroligt kallt just denna
morgon.


Vi var runt 15 stycken som var på intervju och
under tiden folk blev intervjuade, satt vi andra
och pratade, åt kakor och drack kaffe.


När intervjuerna var klara och nervositeten släppt
blev vi alla lite trötta och frusna där vi stod och väntade
in bussen som skulle ta oss tillbaka till Bålsta och Stockholm.


Väl på bussen igen var utsikten lika dan som förut.
Snö snö snö och mera snö. Hela gårdagen och
natten hade det snöat och lagt sig likt en dräkt på
åkrarna som vi åkte förbi.



Snön frös mina fötter till is vilket gjorde att nu, 
några timmar senare i soffan, efter strumpor och sömn
är mina fötter ömma och stela och är mer som en äldre
kvinnas onda leder än en 29 årings smärta fötter.

Dock ska det sägas, att det är skönt att denna dagen är över.
För den nervositet som infinner sig vid en jobbintervju är ju inte
rolig någonstans :)

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall