3/15/2014

Lördagstur

I dag tog jag och Jonas en tur med tvärbanan.
Eftersom det var orkan ute, bestämde vi oss
för att spendera dagen i en vagn och på
ett köpcentra.


Först tog vi oss med tvärbanan från Årstaberg
till Sickla. Vi hade läst att det skulle finnas ett
köpcentra där och tänkte att det skulle vara ett
perfekt alternativ till att gå på stan, en blåsig dag 
som denna.



Jonas tog med sin kamera och 
fotade lite allt möjligt när vi väntade
på spårvagnen.


Vi åkte även till Hammarby sjöstad och gick på Refurn, 
åkte till Alvik, åt på fik
och handlade kruka på granit.
Krukan, den ska ni få se i ett senare inlägg.






På det nyöppnade cafét i Alvik som hette Brioche,
åt jag mitt favoritfikabröd Karlsbaderkringla.

Älskar hur de sin historia till ära görs med mer ägg i dag
än vad dom ursprungligen gjordes. För det är nämligen så
att Karlsbaderbröd kommer från den Västbömiska staden/kurorten Karlsbad.
Och där bakade man förr i tiden just detta bröd. Och
brödet det bakades i kurortens vatten vilket färgade
bröden gula av någon anledning. 


Mums vad det var gott!



Och vad Alvik var fint. Jonas och jag lyckades
även förälska oss i Stora Essingen och Gröndal på vägen.


Lördagen avslutades med en timmes felåkning av
egen del då jag kom hem och insåg att Jonas
som var i andra delen av stan hade hemnycklarna.
Såklart blev allt bra igen framför den första
av många slutspelsmatcher i SHL.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall