3/04/2014

Tisdag

I dag vaknade jag utan att 
behöva arbeta med arbetsproverna.
Himmelskt skönt var det!


Eftersom solen sken tog jag på mig
mina nya skor (födelsedagspresenten från far och mor)
och tog bussen till stan med kameran över axeln.

Eftersom solen sken och temperaturen var över
5 grader, skippade jag sista biten med tåg
och promenerade över Skanstullsbron.




Jag gick förbi trädgården och lyckades
fotografera en liten söt båt som puttrade
förbi på vattnet under mig. 


Väl framme på Götgatan mötte jag upp
Jonas som tog en paus från jobbet.
Vi promenerade till Gamla stan.


I gamla stan svängde vi in
på ett supermysigt gammalt konditori. 
Vi fikade och drack supergott kaffe.



Inredningen var som från en annan tid
och en stor kristallkrona prydde taket
ovanför våra huvuden.


Kaffet serverades från en stor kopparkanna
och kaffekopparna var precis sådär stora
som man vill att en perfekt kaffekopp skall vara.


Till kaffet åt jag en Budapestbakelse
och Jonas en klassisk prinsessbakelse.


Efter fikan gick vi tillbaka till slussen och 
tog ett snabbt besök in på stadsmuseet.


En aldeles förträffligt fin dag i solskenet
som bara blev finare då jag kom hem
och såg att grannen slängde ut sitt fina
50-tals kök. Jag som fick hjärtat i halsgropen
sprang dit och frågade om jag fick ta hand
om luckorna och lådorna. Javisst sa dem med en konstig blick.


Och just nu, står det runt 20 luckor inklusive 3 lådor, en baklåda
i mitt vardagsrum som bara väntar på att få
specialsnickrade moduler till sig. Jag skall
göra en färgtrappa för att se vilken färg köket hade
från början och sedan se om vi väljer att sälja
luckorna vidare eller om vi hittar en lägenhet
med fint badrum men med fult kök.

Då kan det hända att dom hamnar i vårat
kök istället för hos någon annan.

Jisses så fint.
Födelsedagen kom verkligen tidigare i år.
Och allt fick jag gratis.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall