5/12/2013

I dag ska jag och Jonas promenera ut till vår odlingslott som vi inom kort 
kommer att vara ägare till. Vi ska nämligen träffa den gamla ägaren som pga. 
sina dåliga knän måste ge upp sin lott. 
Vi känner oss hedrade över att få ta över en sådan fin plats. 

Det finns så mycket på den ska ni veta. Som jag tidigare berättade 
så finns det ett äppelträd på lotten. Och äppelträdet har hela 3 olika 
sorters äpplen! Ut över det finns det kryddor, vinbärsbukar, smultron och jordgubbar. 
Helt fantastiskt är det och i dag ska vi träffa den förra ägaren för att se vilka redskap 
hon vill sälja vidare. Om eller vad vi väljer att köpa, beror såklart på priset. 
En spade behöver vi och en kratta. Allt annat smått har vi så länge. 
Och ut över det behöver vi ett bort+stolar sett där vi kan fika
och sola hela sommaren. Men det finns det för ynka 350:- på clas olsson!

Och anledningen till detta inlägg är för att jag kommer att ta kort i 
dag så att ni får se hur det ser ut. Det ser egentligen inte mycket ut (än) men 
det kommer det att göra om ett tag när vi fått skita ner oss.

Så, tills dess att vi får odlingslotten har jag en liten mapp på 
pinterest där jag sparar inspirationsbilder och här är några av dom.


Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall