5/19/2013

Jisses. Nu börjar en sådan *vecka* igen.
En vecka inför slutet av terminen. Den hektiska veckan med för lite tid, 
för lite pengar (för att kunna äta skräpmat medans man pluggar), för mycket 
annat och massor med plugg. Oftast är det jobbigast innan den veckan börjar. 
Jag brukar bli lugn när veckan börjar och jag är inne i studierna. Det är på något
sätt skönare att vara mitt i smeten än att se den ur ett utomståendes
perspektiv.

Och för att dämpa oron och magsmärtan som sakta men säkert
börjar infinna sig i kroppen, kränger jag choklad och försöker slappna av.
Även om det är svårt så kommer denna söndag att spenderas framför tv.n.
Jag mår för konstigt för att kunna plugga idag. Bättre är det att ta nya tag i morgon
i skolan och i biblioteket där jag pluggar som bäst när det väl gäller.


Heja. oss!


Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall