10/26/2015

Blev pepp av Emmasvintage och hennes Oktoberlista att jag blev tvungen att göra en egen.
Månadens roligaste: Det här. Åh älskade Gandalf.



Månadens resa: Åker till Norrland. Jonas, jag och jordgubben packar våra väskor och beger oss mot Norrland för en långhelg på onsdag kväll. Längtar så mycket efter ledighet, frisk norrländsk luft och våfflor med hjortronsylt så att jag skulle kunna spricka.
Månadens ångest: Dagens tandläkarbesök. Har inte varit hos tandläkaren på 6 år då jag alltid haft ångest för tandläkaren. Det är på något sätt tabu i vårt samhälle att ha dåliga tänker eller minst sagt ha ett litet hål då och då. Därför drar jag mig alltid för att gå dit eftersom jag inte vill få en dömande blick (som jag alltid fick av min gamla tandläkare som jag tur nog inte längre går till). Rekomenderar starkt Årsta Folktandvård. Vilka pinglor det jobbar där.
Månadens skratt: Skrattade i går åt mitt eget skratt. Jag vet, så tråkigt men ack så kul för stunden.
Månadens plagg: Linne och mammaleggings i kombination med en stor kofta. Just nu är dessa de enda plaggen som är sköna mot min runda kropp!
Månadens doft: Jonas hals. Det slår mig gång på gång hur fin han är den där Jonas som velat bli min.

Månadens dagdrömmeri: Drömmer i dagsläget om att få vara ledig för att få koppla av. En dag som i dag när tandläkaren spökar, då jag bryr mig om budget och kommande utgifter hade det varit skönt att bara få gå hem till lägenheten, städa den ren, lägga sig i sängen och sova en timme eller två.
Månadens bästa: Att Jonas och jag påbörjat sovrummets renovering med att måla väggar och köpa spjälsäng. 
Månadens insikt: Att jag inte borde vara rädd för tandläkaren.
Månadens tår: När jag googlade Epidural och såg storleken på sprutan som används vid bedövningen. Aja baja, inte googla sånt i fortsättningen.


Månadens längt: Längtar efter att få äta frukost med Jonas och hans familj i deras kök i Norrland och efter vår lilla jordgubbe såklart. Tänk söndagsfrukostarna framöver. Ett extra tillskott som kommer stråla, skrika, vara arg, och busa runt frukosttimmarna.

Månadens köp: En finfin skinnväska i svart på marknaden i Gustavsberg. Hela 10 kronor spenderade på ett köp som kommer att göra sig finfin intill vinterkappan som jag ännu inte inhandlat eller funnit.

Månadens mat: Hemlagad falafel. Jisses så gott. Jonas och jag lagade i helgen egen falafel som åts med yoghurt- och ingefärssås, het tomatsås, sallad, saltgurka, gurka, tomat och små tortillas. Nog det godaste jag ätit på flera flera år.

Månadens projekt: Transportera hem barnvagn och bilbarnstol på flyget från Norrland samt lämna in Barnvagn för renovering hos en duktig tapetserare.
 
Månadens blogg: Babes in Boyland. Förundras över hur fint de kan ha hemma och hur drömskt alla bilder är.

Månadens instagramkärlek: Kan inte välja, följer säkert 15 stycken konton just nu där det stickas barn- och bebiskläder på löpande band. Jag sitter dagarna i ända och suktar över dessa kläder och önskar jag var lika duktig på att sticka som dess ägare.

Månadens film: St. Vincent. Finfin film. Älskar Bill Murray.

Månadens TV:  Nya avsnitt av Modern Family är ute. Är så kär i Phill Dunphey. Bästa karaktären någonsin. Och även 30 Rock. Jonas och jag har börjat se om alla säsonger från början. Typ världens bästa höst-kväll-med-tända-ljus-serie.

Månadens hur-gick-det-till: Förstår inte riktigt hur det kan finnas en livs levande ursöt människa i min mage. Hon sparkar och har sig mest hela tiden. Och även fast jag känner det, känns det konstigt att det kommer att komma ut en livs levande person från min kropp. Min kropp?! Förstår det bara inte. ^^

Månadens frustration: Önskar jag hade omänskligt mycket pengar på mitt konto. Bara för att inte behöva tänka på vad som är saldot på kontot. Det hade varit skönt.

Månadens bild: Hösten och allt som jag ser till och från jobbet.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall