10/22/2015


Ni kan kalla mig giganten. Jag är sjukt stor nu och endast i vecka 26. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur jag skall kunna bli större i denna graviditet. Dock verkar folk vara ganska så stora vid den här veckan om jag kikar runt på nätet på magbilder, så jag är inte ensam. 

Skall bli roligt att se om barnmorskan väger mig i morgon och säger "nej du, nu skall du inte gå upp fler kilon".

Skämt å sido, jag kan inte tänka mig att jag redan gått upp 15 kilo. Möjligtvis 8 kanske eller något liknande. Jag har slängt ut vågen sedan flera år tillbaka och vet inte alls vad jag väger för tillfället eller vad min startvikt låg på då jag blev gravid. Barnmorskan skrev upp vikten på vårt första besök utan att berätta, Jag tyckte inte att jag behövde veta det utan vill mest bara gå upp det som skall verka som ett skydd för bebisen där inne.

Dock bryr jag mig alltid över vikten även om jag vet att det är för en god sak jag går upp i vikt dessa veckor. Just nu känner jag mig som ett hus och tänker att jag måste släpa mig tillbaka till gymmet för att gå en timme på gångbandet ett par gånger i veckan så att jag går + - 0.

Jisses, tänker be för att finna den där träningspeppen under dessa mörka kvällar framöver, när allt man vill göra är att sitta inne, tända ljus, googla bebisskor och mysa med Jonas.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall