10/10/2015


I dag innan Jonas vaknat åkte jag till Sickla och  handlade frukost samt tyg för ett litet projekt som jag planerat. Jag fyndade en fin liten dinosaurieleksak, en säl i trä och en supersöt 50-tals tavla "kvartetten" på Stadsmissionen. Bara se vilken rar liten tavla för 20 kronor  att pryda väggen i sovrummet vid spjälsängen med.


Jag köpte även ytterligare en blomma (den till höger) att hänga någonstans i lägenheten. Här har den ännu inte fått en vacker kruka och provhängdes i köket vid lampan över köksbordet. Ljuset i lägenheten mitt på dagen nu alltså!



Till slut hamnade krukan i sovrummet på gardinstången. Jag och Jonas gick ut på stan i solen och då passade jag på att inhandla en Gränsforskruka till den. Pysslade även ihop en mackrame-ampel som den  fick hänga i. På stan han vi även med att fika på Café String, kika i diverse butiker och handla bultar till pysslet med att sätta hjul på sockerlådan jag fyndat. Självklart måste jordgubben få ha en låda till sina böcker när hon ploppat ut.



När vi väl var hemma igen satte Jonas sig framför datorn för hockeymatch och jag satte mig i köket för att pyssla. Mer om detta pyssel får ni veta sen, jag lovar att fotografera och visa när allt är färdigt!



Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall