10/23/2015

Misstänkte stor viktuppgång av graviditeten och mitt svullande (är konstant hungrig och brukar annars alltid hålla igen), vilket besannades hos barnmorskan. Nu får jag peppa mig med kvällsliga promenader dagligen, mer sallad, frukt och inget godis skall jag proppa i mig på veckodagarna. 

Efter att jag vägt mig för första gången sedan på mitt inskrivningssamtal var jag tvungen att ställa frågan om hur min viktkurva såg ut. Barnmorskan noterade då att jag gått upp runt 10 kilo på 20 veckor vilket är det man brukar gå upp i vikt allt som allt med en fullvuxen bebis. Det vill säga det som magen, bebisen, vattnet, moderkakan och kroppen går upp i ren graviditet. Ut över det brukar man säga att det är OK att gå upp 5 kilo till, runt 15 kilo totalt sett. Dock känner väl jag att jag gärna stannar på +-0 som det ser ut nu. Det bästa är ju att man är ganska lagom stor när bebisen kommer ut och har massor med energi att gulla med bebis med.

Och ush vad trist det känns att min syn av mig som Gigant infriades i dag. Dagens ångest på 10-skalan är 12 utav 10 möjliga. I dag blir det därför promenad hem från jobbet och mindre godis i helgen. Absolut ingen go-dricka. 

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall