10/19/2015



Just nu är det ynka 3 månader kvar tills gullet ploppar ut och har vi kommit på oss själva med att vi har en del saker att göra inför hennes ankomst. Vi måste tex. köpa massor av bas-saker på IKEA (samtliga foton är lånade från IKEA.se). Jag kan hålla med om att det ser väldigt tråkigt ut på fotona här ovan men det är som sagt bra bas-saker och nödvändigheter att ha hemma när ett litet knytte skall komma till världen och bosätta sig hos oss.

Örngott och Påslakan, det har jag redan sytt på egen hand vilket kommer att ge lite mer färg åt denna färglösa samling barnsaker i vitt. Jag tänker även att man kan klä spjälskyddet i linnetyg i någon vacker färg (kanske grått) för att även där göra det lite hemtrevligare för denna nya person som flyttar in. 

Jag tycker själv att jag och vi har varit duktiga och planerat för vad som komma skall. Att ha varit ute i god tid och handlat ditten och datten. Men just i dag inser jag att tiden rinner i väg och att det finns mycket att förbereda på kort tid. Jisses, den lilla stress som infinner sig gör att jag måste skriva listor och bocka av. 

Antar att det är så här man måste göra för att hinna med alltsammans. Skriva listor, bocka av, handla in, bona in och pyssla ihop på de ynka 3 månader som kvarstår.



Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall