11/08/2015


Åkte i väg till Hammarbysjöstad för att titta på ett ekskåp som var till salu för 100 kronor. Jo, ni hörde rätt. 100 kronor. Efter en snabb titt på skåpet, gav jag ifrån mig min hundring och tog med mig skåpet hem. 

Då jag för tillfället är förvisad till att stå bredvid och ej får bära tunga saker,  var mina föräldrar finare än guld i dag då de tillsammans bar ner skåpet på högsta våningen, in i hissen, ut till bilen och hem till oss. Vad skulle man göra utan dessa föräldrar? 

På toppen av allt installerade pappa tillsammans med Jonas vår nya tvättmaskin som vi fått av mina och Jonas föräldrar. Fantastiskt vad enklare saker blir när man har en tvätt/tork ståendes i badrummet då man råkar spilla lite tomatsås efter pastamiddagen.

Skåpet som ni nu ser placerat i vardagsrummet skall bli varmgrått och matt i färgen. Jag har hittat en färg vid namn Annie Sloan Chalk Paint som gör möbler matta och som har superfin täckförmåga. Många använder hennes färger för att få ett äldre utseende på möblerna och göra dem lite "Shabby Chic". Dock har jag sett fina exempel på hur färgerna används utan att man sandpapprar efter. Färgen blir djup och vacker och poleras i efterhand med mjukt vax för att det skall få en härdad yta. Just nu lutar det mot färgen French Linnen eller Paris Grey.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall