11/18/2015


Eftersom jag är på tjocken i år och ej får flyga vid jul är längtan till Berlin och dess kalla friska vintervindar extremt stark just nu. Jonas och jag har som tradition sedan tre år tillbaka att åka till Berlin varje nyår där vi spenderat en vecka eller mer per gång. Vi har bott på fina men enkla hotellrum med mjuka lakan, spatserat omkring på storstadens gator och kikat på vackra hus, gått på marknader och letat loppisprylar, kikat i affärer och spelat oändligt många quiz på Berlins många ölhak. Att få åka till Berlin över nyår är en av mina bästa saker och jag tycker det är hemskt synd att inte få åka dit i år som alla år dess för innan. Och vad gör man då för att inte grotta ner sig i vad vi inte kan göra just i år pga magen, jo! då har vi istället planerat in en snabbtur över dagen till Köpenhamn mellan jul och nyår och kikat på resa till Berlin senare nästa år. I Köpenhamn går det minst lika bra att gå på stan och fika sönder dagen. Vi tänker även att vi dämpar suget till Berlin genom att kika på hotell och preliminärboka en resa för Jonas, mig och Solveig i maj 2016 då hon äntligen är ute, sprattlandes och med i vårt lilla trekantiga gäng. Och har vi tur är det kanske redan varmt vårväder eller sommar då vilket gör att vi alla tre kanske kan njuta av Berlin i tidigt sommarskrud tillsammans.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall