11/26/2015





I dag är jag så himla känslomässigt trött i huvudet. Jag är även trött som i trött av brist på sömn dagen dess för innan. Nu när man har massor av tankar på allt som rör förlossning, bebis samt livet i stort är det svårt att koppla av eftersom allt snurrar där inne i huvudet. Jag tänker på julklappar, vad jag skall äta till middag, hur ont det kommer att göra när Solveig tittar ut, att jag vill gå och lägga mig, att jag snart slutar jobba, att det inte kommit snö än. Ja ni förstår att alla tankar är som ett virrvarr där inne i huvudet just nu. Samtidigt hänger det över mig att lägenheten inte ännu är färdig och dum som jag är, jämför jag den med våra fina vänners lägenhet som ligger i huset bredvid.



Jag känner att jag också vill få in lite nya saker i vår lägenhet och att den för tillfället är murrig och inte alls så där välkomnande när man kommer hem som jag vill att den skall vara. Jag kritiserar mina foton, min blogg, min lägenhet och allt jag gör just nu. Inget blir rätt och allt känns halvdant.

Vad jag skulle behöva var eller varannan dag är en alldeles egen dag, utan foglossning och med tid för att göra listor och kunna städa upp och ordna till där hemma. Ja ni hör att jag är lite småknäpp för tillfället och har svårt att koppla bort alla tankar på allt som hör livet till. Jag blir så trött på mig själv och kan inte koppla av. På toppen av allt kör jag Take That maraton på Spotify på jobbet för att peppa upp mig lite grann. Det funkar ju ändå rätt så bra skulle jag vilja berätta.

Heja Heja Take That - Pray <3

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall